در حال بارگزاری...

صفحه اصلی/بلاگ/علاقه ایلان ماسک و تسلا به بیت کوین



علاقه ایلان ماسک و تسلا به بیت کوین

فهرست دسته‌هابازاریابیهیچ دیدگاهی برای علاقه ایلان ماسک و تسلا به بیت کوین ثبت نشده253 بازدید

تسلا اخیرا اعلام کرد که 1 میلیارد و 500 هزار دلار بیت کوین خریداری کرده است.

با تشکیل پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تسلا گفت که در راستای دستیابی به انعطاف پذیری بیشتر، در نتیجه ایجاد تنوع زیادتر و به حداکثر رساندن بازدهی شرکت، دست به خرید بیت کوین زده است.

در ادامه تسلا از طرح خود مبنی بر دریافت بیت کوین به عنوان مبلغ هر یک از محصولات خود با توجه به قوانین قابل اجرا و در ابتدا به صورت محدود خبر داد. این امر تسلا را به اولین خودروساز بزرگ در جهان تبدیل می­کند. به محض تایید این طرح توسط شرکت، بیت کوین یک و نیم میلیارد دلار نقدینگی را به شکل ارز رمزنگاری شده و دیجیتال را به این شرکت اعطا خواهد کرد.

گرایش تسلا به سوی بیت کوین نشان دهنده تخصیص درصد قابل توجهی از پول نقد به امر سرمایه گذاری است. طبق تازه ترین پرونده ارائه شده، این شرکت در پایان سال 2020 بیش از 19 میلیارد دلار پول نقد و معادل نقدی در اختیار داشته است.

این قبیل اقدامات سوالاتی را درباره رفتار اخیر مدیر عامل شرکت، الون ماسک، در توییتر بر انگیخته است، جایی که وی با ارسال پیام­های مثبت و در نتیجه ترغیب بیشتر افراد به خرید ارز­های دیجیتال، موجب افزایش قیمت ارز­های رمزگذاری شده مانند «بیت کوین» و «دوج کوین» شده و از این طریق اعتبار کسب کرده است.

چند هفته پیش، میلیارد معروف و صاحب تسلا، الون ماسک هشتگ #bitcoin را به بیو خود در توییتر افزود. این حرکت در کوتاه مدت به افزایش 20 درصدی ارزش ارز دیجیتال کمک کرد. دو روز بعد، او در یک سایت چت رسانه ای موسوم به «کلاب هاوس» گفت: «من در این مرحله فکر می­کنم که بیت کوبن چیز خوبی است و البته حامی آن هستم.»

به دنبال انتشار بیانیه تسلا، قیمت بیت کوین به بالا ترین حد خود، 44 هزار و 200 دلار رسید. ارزش سهام تسلا نیز بیش از 2 درصد افزایش یافت. تسلا در پرونده اداره کل اوراق بهادار (SEC) خود به سرمایه گذاران درباره بی ثباتی قیمت بیت کوین هشدار داد.

الون ماسک در گذشته به خاطر توییت­های خود و نقش پر رنگ آن­ها در تغییر روند بازار به دردسر افتاده است اما مشخص نیست که توییت­های او چگونه بر روی وضعیت ارز­های دیجیتال تاثیر می­گذارند. از همه قابل توجه تر این که SEC در سال 2018 ماسک را به دلیل انتشار توییت­های خود مبنی بر خصوصی سازی تسلا با قیمت 420 دلار به ازای هر سهم، متهم به کلاهبرداری کرد.

ماسک در نهایت با SEC توافق کرد و مجبور شد از جایگاه خود به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت صرف نظر و مبلغ 20 میلیون دلار جریمه علاوه بر 20 میلیون جریمه قبلی برای خود شرکت پرداخت کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *