در حال بارگزاری...

صفحه اصلی/بلاگ/چگونگی ترقی کسب و کارها در دوران پاندمی کرونا



چگونگی ترقی کسب و کارها در دوران پاندمی کرونا

فهرست دسته‌هادسته‌بندی نشده2 دیدگاه برای چگونگی ترقی کسب و کارها در دوران پاندمی کرونا405 بازدید

گفته می شود تغییر سبک زندگی در دوره های سنتی به فاصله زمانی هر ۲۵ تا ۱۰۰ سال اتفاق می افتد، ولی هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که در دنیای مدرن امروزی، اپیدمی یک ویروس باعث وقوع انقلابی در دنیا شود که حتی زندگی مردم را به دو بخش قبل از کرونا و پسا کرونا تبدیل کند و در مدت چند ماه، سبک زندگی مردم را در جوامع مختلف دچار تغییراتی اساسی کند.

جامعه‌شناسان فرهنگی و متخصصان سبک زندگی تا همین چند ماه قبل معتقد بودند که از زمانِ دسترسی آزاد و همه‌گیری مردم به شبکه‌های اجتماعی، این بازه زمانی تغییر بسیار کوتاه‌تر شده بود، اما آنان اکنون پاندمی کرونا در جهان را در نوع خود یک انقلاب در نظریه‎پردازی سبک زندگی به حساب می آورند که به طور استثنا توانست در مدت زمانی کمتر از چند ماه سبک زندگی مردم را دچار تغییرات اساسی کند.

اتفاقی که به ویژه در حوزه‌های اقتصادی بیشترین تأثیر را در نوع زندگی مردم ایجاد کرد و باعث شد تا صاحبان کالاها یا خدمات به خلق روش‌های جدیدی برای اقناع افکار عمومی نسبت به نوع هزینه‌کرد منابع مالی محدود ‌خود فکر کنند، خصوصا آن که شیوع کرونا ویروس، بر درآمد بخش زیادی از صاحبان کسب‌وکارهای خُرد یا کلان تأثیر منفی گذاشته است.

اما در این میان نباید سود هنگفتی را که برخی از کنشگران اقتصادیِ غیرفیزیکی، خصوصا فروشندگان آنلاین با آن مواجه شده اند، فراموش کرد؛ همچنین اهمیت صنعت تبلیغات را در کشاکش گذار از «تولید سنتی کالا و ارائه خدمات» به سمت «تولید کالا و خدمات پساکرونایی» که برای اقناع افکار عمومی نسبت به «به روز شدن مصرف‌کنندگان با شرایط جدید» فراهم شده است.

با شیوع ویروس کووید ۱۹، رفتار افراد در زمینه های مختلفی مانند بهداشت، پوشش و تغذیه تغییر کرد، همه پروتکل‌ها برای زنده ماندن افراد مطرح شدند. این اتفاق باعث شد تا برای جلوگیری از شیوع آن، بلافاصله پروتکل‌هایی تهیه شود. در ادارات و سازمان‌هایی که پروتکل دارند یا مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار ارباب‌رجوع گذاشته‌اند، در واقع به بقا فکر کرده اند. برای زنده ماندن مشاغل و کسب‌وکارها نیز باید یکسری پروتکل‌ها تعریف کرد.

چرا که کسب‌وکارها هم مانند انسان‌ها با شیوع کرونا دچار چالش شده‌اند. همان‌طور که برای تداوم حیات انسان‌ها، ضوابط بهداشتی مشخصی تعیین شده اند. همچنین کسب‌وکارها نیز برای حفظ و تداوم حیات خود باید راهکارهایی را در پیش بگیرند، همان طور که کار برخی مشاغل مانند پرستاران زیاد شده و بازار برخی کسب‌وکارها نیز گرم شده است، مانند فعالیت فروشگاه‌های آنلاین که در ایران می‌توان به دیجی‌کالا و در دنیا به آمازون یا کمپانی اپل اشاره کرد.

با شیوع کرونا، برندها و کسب‌وکارها متوجه وضعیت شدند که باید خود را در هر سایز و مقیاسی زنده نگه دارند. در واقع لازمه ادامه حیات مشاغل، این بود که آژانس‌های تبلیغاتی و برندسازان به میدان آمده و با ایده‌های نو، مسیر ادامه حیات کسب‌وکارها را هموار می کنند. پاسخ به سوالاتی از این دست که مثلا برخی سایت های خرید و فروش اینترنتی چه اقدام ارتباطی انجام داده تا فروش خود را بالا ببرند یا شرکت های حمل و نقل اینترنتی چه فعالیت ارتباطی با مشتریان باید انجام دهد؟ و یایک هلدینگ هتلی یا شرکت هواپیمایی چه برنامه  و استراتژی ارتباطی با مشتریان در این شرایط باید داشته باشد همگی سوالاتی است که آزانس های تبلیغاتی می توانند با ارایه راهکار پاسخگوی آن باشند.

در دورانی کنونی برندها لازم است علاوه بر تولید، پخش، تبلیغات و برندینگ، ارزش‌آفرینی را هم  دنبال کنند تا بتوانند بفروشند. با افزایش رقابت میان برندها و ایجاد تنوع در تعداد آنها لازم است صاحبان برند بیش از پیش برای جلب نظر مخاطبان خود به ارزش آفرینی روی آورند تا مشتریان خود را برای خرید محصولات یا خدمات مجاب نمایند. موفقیت در کسب و کار دنیای امروز فقط یک راه یکطرفه دارد و آن هم ارزش آفرینی ست.

شرکت تبلیغاتی آوانگار آمادگی دارد در این زمینه با ارایه خدمات تخصصی، کسب و کار شما را متحول کرده و افزایش فروش شما را تضمین نماید.

2 Replies to “چگونگی ترقی کسب و کارها در دوران پاندمی کرونا”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *