در حال بارگزاری...

صفحه اصلی/بلاگ/افزایش 63 درصدی هزینه تبلیغات تلویزیونی



افزایش 63 درصدی هزینه تبلیغات تلویزیونی

فهرست دسته‌هااخبار تبلیغاتهیچ دیدگاهی برای افزایش 63 درصدی هزینه تبلیغات تلویزیونی ثبت نشده427 بازدید

تبلیغات تلویزیونی در بهار ۹۸

سه ماه اول امسال با ماه رمضان مصادف شد. ماهی که بسیاری از برندها سعی می‌کنند، در آن حضور فعالی داشته باشند. چنین اتفاقی باعث شده که تغییرات قابل توجه‌ای در تبلیغات تلویزیونی امسال با زمان مشابه سال گذشته مشاهده شود. در سه ماه اول امسال یعنی فصل بهار۹۸ ؛ تعداد کل تبلیغات تلویزیون ۱۲۶,۰۸۶ آگهی با مجموع زمان۵,۷۶۱,۵۵۹ ثانیه بوده است. طبق بررسی‌های به عمل آمده،۳۹% از تعداد تبلیغات و ۴۰% از مجموع زمان آگهی‌های فصل بهار در اردیبهشت ماه انجام شده است. همچنین متوسط روزانه تعداد آگهی‌های این ماه ۱۶۰۰ آگهی با متوسط زمان ۴۶ ثانیه برای هر آگهی بوده است.

حال در مقایسه اطلاعات امسال با زمان مشابه سال گذشته باید گفت: میزان تبلیغات بهار ۹۸ در مقایسه با سال گذشته ۷۶% در تعداد، ۱۹۴%در زمان تبلیغات و ۶۳% در هزینه افزایش داشته است.


تبلیغات به تفکیک شبکه

شبکه‌های تلویزیونی نیز برای انتشار میزان بیشتری از آگهی‌های تلویزیونی با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند. میزان این رقابت سال به سال تغییر کرده و رتبه شبکه‌ها در انتشار آگهی‌ها امسال نیز در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته متفاوت است.در بهار ۹۸، شبکه آی فیلم با ۱۵% از حجم کل تبلیغات، بیشترین فعالیت تبلیغاتی را از نظر تعداد داشته در حالیکه در بهار سال ۹۷ شبکه آی فیلم از منظر فعالیت تبلیغاتی در رتبه پنجم در میان شبکه ها قرار گرفته بوده، میزان فعالیت این شبکه نسبت به سال ۹۷،۲.۱۴ برابر شده است.

همچنین در بهار ۹۷ شبکه ۳ با ۲۱% از حجم کل تبلیغات در صدر جدول قرار داشته و با سهم ۴۵ درصدی، بیشترین سهم از هزینه را به خود اختصاص داده بود، این در حالی‌ست که در بهار ۹۸، سهم از هزینه کل تبلیغات شبکه ۳، ۷% کاهش را نشان می‌دهد، و بر اساس هزینه های محاسبه شده طبق تعرفه‌های اعلامی صدا و سیما، هزینه تبلیغات شبکه ۳ در بهار سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۳۷% افزایش داشته است.


بالاترین رشد در تعداد تبلیغات

میزان تعداد تبلیغات در شبکه‌های مختلف نیز سه ماه اول امسال تغییر قابل توجه‌ای داشته است. در بهار ۹۸، شبکه ۶ و شبکه چهار به ترتیب با رشد ۳.۶ و ۳.۳ برابری در تعداد تبلیغات، بالاترین رشد در تعداد تبلیغات را نسبت به سال گذشته داشته‌اند. شبکه چهار با رشد ۷۱۵% در زمان تبلیغات خود بالاترین اختلاف را نسبت به سال گذشته داشته است.

همچنین طبق بررسی‌ها؛ در بهار ۹۸، شبکه ۶ و شبکه چهار به ترتیب با رشد ۳.۶ و ۳.۳ برابری در تعداد تبلیغات، بالاترین رشد در تعداد تبلیغات را نسبت به سال گذشته داشته اند.

بنابراین می‌توان گفت: شبکه چهار با رشد ۷۱۵% در زمان تبلیغات خود بالاترین اختلاف را در میان شبکه‌ها، نسبت به سال گذشته داشته است. همچنین شبکه نمایش بالاترین میزان اختلاف هزینه تبلیغات در میان شبکه ها را نسبت به بهار ۹۷ به خود اختصاص داده است و با ۱.۹ برابر افزایش تعداد تبلیغات، هزینه تبلیغات آن ۴.۳ برابر نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است.


تبلیغات به تفکیک گروه محصول

۱۰ محصول پر تبلیغ سه ماه اول امسال به ترتیب شیر، ماء الشعیر، محصولات مراقبتی مو، کفش، کنسرو ماهی تن، مایع لباسشویی، شیرآلات، فروشگاه فرش، بیسکویت و ویفر، فروشگاه‌ های زنجیره‌ای بوده‌اند.

لازم به ذکر است؛ در بهار ۹۸ گروه محصولی مواد غذایی و نوشیدنی ۴۳% از حجم تبلیغات تلویزیون را به خود اختصاص داده است. بیشترین تعداد آگهی متعلق به محصول شیر برند عالیس با۱۰,۵۸۵ تعداد آگهی و سهم ۸.۴% از کل تعداد تبلیغات است. این محصول در ۷۱% از تبلیغات خود از نشان آگهی استفاده کرده است. حال در مقایسه این تعداد با سال گذشته داده‌ ها نشان می‌دهد؛ در بهار ۹۷ بیشترین تعداد تبلیغ مربوط به گروه محصولی خدمات با ۲۱% از حجم تبلیغات بوده است و محصول اپلیکیشن با ۱۴%، بیشترین تعداد تبلیغات را به خود اختصاص داده است که بیش از ۹۹% آن متعلق به برند روبیکا با استفاده از نشان آگهی در ۸۸% از آگهی ‌های خود بوده است.

در مجموع اطلاعات بدست آمده در پژوهش نشان از تغییرات قابل توجه‌ ای در تبلیغات تلویزیونی داد. تغییراتی که باید اثربخشی آن ‌ها نیز سنجیده و ارائه شود. پس از اعلام نتایج اثربخشی توسط برند ها میتوان نسبت به درستی و یا نادرستی اقدام تبلیغاتی آن‌ ها قضاوت کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *